Hur man gör eget mönster på ljus

Igår fixade jag och älsklingen min ljusen till bröllopet. Blev faktiskt supernöjd med dem! :D


........................................... 




Du tar ett vitt blockljus och vitt silkespapper.
Tejpa fast silkespappret på ett vanligt papper och skriv ut valfritt mönster i skrivaren. Det kan vara svårt att få utskriften bra, men försök få pappret så rakt det går. Det går säkert bra att göra/rita ett eget mönster om man är duktig på det :)
Klipp ut mönstret så nära kanten det går, lite kant gör ingen skillnad för den syns inte sen, men det blir lättare med mindre kant.
Värm en tesked på ett tänt ljus (jag valde att ta ett värmeljus för jag ville inte elda på ljuset vi fixa innan bröllopet)
När skeden är riktigt varm så sätter du fast det utklippta mönstret på ljuset med hjälp av den. Det fastnar bra! Du fortsätter varma tills kanten (det vita pappret) försvinner in i ljuset och inte syns mer.
Färdigt, enkelt och SKIT SNYGGT! :D
Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Elli

Det va ju en superbra idé.. Satt precis på ebay för att kolla ljus och ljuslyktor :)



Så det här ska jag ta till mig :)

2011-02-07 @ 12:01:13
URL: http://ellihjartabjorn.blogg.se/
Postat av: Ev

OMG så smart!!!!snacka om att ja tänker använda mig av detta trick=) Tack snälla rara du!

2011-02-07 @ 19:19:32
Postat av: Fia

Det var en superbra idé och galet snyggt!! Är det någon risk att det pappret börjar brinna när ljuset väl kommit ner till själva monogrammet? Har du testat?

2011-03-14 @ 21:06:34
Postat av: Charlotte

Så fiffigt! Men jag ställer samma fråga som Fia. Är det inte risk att det börjar brinna?! Om det inte gör det så vill jag gärna göra lika fina till vårt bröllop!

2011-03-17 @ 13:49:09
Postat av: Catrin

Om man ser till att kanten försvinner ordentliget (då går stearinet genom pappret) så börjar de inte brinna i pappret. Vet ej hur de e om man slarvar med det så pappret "finns kvar" dock.. Men så fort pappret smält in i ljuset brinner de ner tillsammans med stearinet precis som en del av ljuset :D

2011-03-18 @ 22:18:30
URL: http://catrinlilla.blogg.se/
Postat av: Emma

Skitsnyggt! Tacka för tipset. Tror du att det kan funka med en bild, dvs ganska mycket mera papper?

Svar: Ja absolut! :)
mommypigg.blogg.se

2011-09-26 @ 14:15:46
URL: http://blogspot.returntosend.com
Postat av: Mikaela

Hej!
Riktigt snygga ljus.
Försökte idaag men skeden blir ju alldeles sotig..
Kan du inte göra en video när du gör=P

Svar: Tack så mycket! Jag ska försöka hinna med detta :)
Men jag kan ge dig tipset att jag tror att du har skeden för nära lågan då. Det är varmt en bra bit från lågan så testa ha den lite högre upp eller snett ovanför ljusen. :)
mommypigg.blogg.se

2014-03-13 @ 20:20:12
Postat av: maria

Kan du nt göra video tack för tipset

2015-01-04 @ 17:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0